.:: Unirea - cotidianul județului Alba ::. Curier județean.:: www.ziarulunirea.ro ::. 
Concursul "Jurnalistul Anului"
     Fundația PAEM Alba și Centrul de Informare Europa Alba a lansat concursul Jurnalistul Anului, adresat jurnaliștilor din presa locală a județului Alba. Inițiativa are în vedere reflectări mediatice de calitate și obiectiv fundamentate despre Uni­unea Europeană și procesul de aderare parcurs de România, folosind ca genuri jurnalistice: analiza, comentariul și editorialul. În perioada 25 iulie-15 noiembrie a.c. sunt monitorizate toate aparițiile mediatice din presa scrisă și cea au­dio-lo­cală. Premiile vor consta în : I - telefon mobil; II - MP 3 player+radio FM+ HADD stocare; III - reportofon. Concursul este organizat în cadrul proiectului Campanii in­tegrate de promovare a informației europene în viața comunitară locală - cara­va­na ALBAstră, finanțat prin programul PHARE - Fondul Europa 2004.
Ștefania RAREȘ

O nouă carte de Mircea Stâncel
"Cămașa de sare, 3"
     O nouă carte de versuri a scriitorului Mircea Stâncel, Cămașa de Sare, 3, Edi­tura Fundația paem, 2005, a apărut pe piață zilele trecute. Cu ea se încheie trilogia CĂMAȘA DE SARE, scrisă între anii 1977-1983. Primul său volum a ieșit de sub tipar la Editura Cartea Românească, în anul 1981, a luat premiul editurii și face parte din seria cărților de debut ale generației optzeciste, apărute la editura menționată.
    Cele unsprezece cărți ale lui Mircea Stâncel vorbesc despre o personalitate scri­itoricească bine conturată în literatura postmodernă, care se înscrie în valul optzecist cu un statut aparte. Citindu-i primul volum, în manuscris la acea vreme, Nichita Stănescu nota: "Curiozitatea mea a fost maximă pentru acest băiat tâ­năr, așa că de-ndată i-am și parcurs manuscrisul. Oboseala mi-a fost pe deplin răs­plătită, pentru că, iată, m-am aflat față în față cu o adevărată poezie, cu opera unui poet tânăr".
    Cu Mircea Stâncel ne aflăm într-o postmodernitate poetică ardelenească, în care imaginea unei Arcadii deformate, ca matrice stilistică, apare destul de bine conturată, destul de bine repartizată în aria celor trei volume de versuri, proiectate într-o vreme în care ruptura dintre generația șaptezeci (care nu este decât un post-scriptum al generației șaizeci) și generația optzeci s-a produs pe toate pla­nurile. În cazul de față, ne aflăm în zona unui postmodernism specific arealului cultural transilvănean, în care neoexpresionismul și-a găsit câteva nume de ră­sunet în poezia tânără. E vorba de Aurel Pantea, Ion Mureșan, Mircea Petean, Ion Cristofor, Ioan Moldovan și alții.
    Mircea Stâncel este un "interpret" al vitalității și își apără, cu o tenacitate su­perioară, teritoriul liric pe care l-a adus cu el încă de la primul volum al trilogiei men­ționate.
Prof. S. MĂRGINEAN

Sus

© Copyright S.C. Unirea Pres S.R.L.
Toate drepturile rezervate.