Ultima oră
Știri
A început campania de vaccinare a elevilor
     Odată cu anul şcolar 2001-2002 Ministerul Sănătăţii şi Familiei a demarat o amplă campanie de vaccinare a elevilor. Primii atacaţi au fost desigur elevii claselor I care de la 1 octombrie până astăzi inclusiv au fost vaccinaţi antirujeolic şi antidiftero-tetanic. În perioada 15-19 octombrie elevii claselor a III-a vor fi vaccinaţi împotriva hepatitei B (doza I) iar între 26-30 noiembrie vor primi doza a II-a a vaccinului împotriva hepatitei B şi vaccinul antipolio. Tot ei vor primi în aprilie 2002 doza a III-a împotriva hepatitei B. Elevii claselor a VIII-a vor fi vaccinaţi antidiftero-tetanic în perioada martie-aprilie 2002 în timp ce vaccinarea BCG va fi planificată în colaborare cu medicii specialişti ftiziologi pentru comunităţile/zonele unde se impune revaccinarea. Studenţii anului I şi elevii anului I de la şcolile postliceale sanitare vor primi şi ei vaccinul împotriva hepatitie B după cum urmează: 1-9 noiembrie 2001 - doza I, 10-14 decembrie - doza II şi 13 - 17 mai 2002 - doza a III-a. (A.D.)
Ghid metodologic
     Sub egida Inspectoratului Şcolar al Judeţului Alba şi a Casei Corpului Didactic a apărut un Ghid metodologic pentru profesorii de limba şi literatura română din gimnaziu care cuprinde variante de planificări anuale, după programa în vigoare, pe baza manualelor alternative pentru clasele V-VIII, precum şi programa pentru examenul de capacitate 2002.
     Variantele au fost întocmite de către profesori colaboratori din judeţ coordonaţi de inspectorul de specialitate, profesor Elena Vinceller.
     Lucrarea vine, în primul rând, în sprijinul profesorilor debutanţi, dar şi al celorlalte cadre didactice care vor avea la îndemână un instrument de lucru în planificarea, proiectarea, desfăşurarea şi evaluarea activităţilor cu elevii. (R.J.)

Editorial
Prima pagină
Curier județean
Alte căutări în arhivă
Reveniți la ziua de azi
Moment memorabil pentru oraşul Cugir şi locuitorii săi
DAIMLER CHRYSLER şi CUGIR SA au inaugurat societatea mixtă SC STAR TRANSMISSION SRL Cugir
Aceasta va produce piese de schimb pentru cutiile de viteză ale autoturismelor Mercedes *Cifra de afaceri anuală este de 25 milioane EURO, iar investiţiile vor fi de 20 milioane EURO în fiecare an
     În cursul zilei de ieri a fost inaugurată la Cugir noua societate mixtă SC STAR TRANSMISSION SRL, înfiinţată în urma asocierii dintre Cugir SA şi celebrul concern DAIMLER CHRYSLER, în premieră pentru o fabrică din Europa de Est. Noua societate, la care lucrează în prezent 150 de muncitori, va produce piese de schimb pentru cutiile de viteze a autoturismelor din clasa Mercedes. Partenerul german deţine 51 la sută din capitalul social şi va avea ultimul cuvânt de spus atunci când va fi vorba de orice decizie. Conducerea firmei este asigurată dintr-un consiliu de 7 persoane, din care 4 reprezintă partea germană iar trei partea română. Directorul general, Andreas Lettner, a declarat că investiţia nu este încă finalizată, acest lucru urmând a se realiza în luna noiembrie. "Noi dorim să creştem numărul personalului iar într-un timp mediu să ajungem la 500 salariaţi. Cifra de afaceri anuală pe care ne-o propunem este de 25 milioane EURO, iar valoarea investiţiilor de 20 de milioane EURO în fiecare an. În partea de vest a halei de 8000 mp vrem să aplicăm o nouă producţie de roţi dinţate pentru un nou tip de Mercedes, cu maşini şi utilaje construite în mare parte la Cugir SA", a spus d-l Lettner. Pe fluxul tehnologiei vor fi în final 25 de utilaje ce vor produce anual 500.000 roţi dinţate. 18 sunt deja instalate iar 7 funcţionează.
     La începutul lunii decembrie uzina din Berlin, beneficiara roţilor va face un audit de proces şi se speră că acest test va fi trecut. Până în prezent, în firma mixtă s-au investit 2,5 milioane EURO. Pe lângă cei 150 de angajaţi existenţi, alţi 400 de muncitori au fost şcolarizaţi şi instruiţi să facă faţă cerinţelor impuse de noua firmă. "Parteneriatul nostru datează de 6 ani dar cu această inaugurare dorim să tragem un semnal important în colaborarea noastră viitoare. Bineînţeles, producţia nu va exploda dar vom încerca să avem o dezvoltare continuă şi stabilă. Importantă este calitatea la care am ajuns şi că livrările s-au făcut întotdeauna la timp. Suntem siguri că vom lucra cu succes şi pentru Germania şi pentru România", au spus oficialii germani. Prefectul judeţului Alba, av. Ioan Rus, ne-a declarat: "Investiţia de la Cugir este una importantă pentru judeţ, dar mai ales pentru oraş, asigurând noi locuri de muncă pentru şomeri şi disponibilizaţi. Este un îndemn şi pentru alţi investitori din străinătate iar noi ca autorităţi vom face lobby pentru atragerea a cât mai multor firme puternice. Acest oraş trebuie să trăiască, să iasă din starea în care se află, pentru ca oamenii să primească speranţă şi o sursă de existenţă decentă. Aici sunt oameni valoroşi, foarte buni în prelucrarea metalelor aşa cum au spus şi germanii. Atât autorităţile judeţene cât şi cele centrale ne vom zbate să scoatem Cugirul din această situaţie." Prezent la manifestări, preşedintele CJ Alba, Augustin Presecan, ne-a declarat: "Chiar dacă începutul este unul relativ modest în sensul numărului de locuri de muncă create, semnalul dat este unul deosebit şi pentru alţi investitori de talia celor de la Daimler Chrysler. Faptul că au venit în judeţul Alba şi în România înseamnă că aici se pot face afaceri, că există stabilitate şi, cel mai important este că am câştigat credibilitate pe plan extern".
     La inaugurarea de ieri, alături de reprezentanţii români şi germani ai noii firme, au fost prezenţi secretarul de stat, Decebal Ilina, directorul general al CN Romarm, Gheorghe Nemţanu, directorul Cugir SA, Gheorghe Scheau, primarul Cugirului, Aurel Voicu, directoarea BCR, Floare Guţiu şi directorul CCIA, Cornel Orzea.
Florin ROMAN
Asocierea firmelor SC Cugir SA şi Daimler Chrysler
O mare afacere sau o mare cacealma?
     Pentru a vedea mai bine ce se ascunde sub această colaborare precizăm următoarele:
     1. Societatea nou înfiinţată este SRL, deşi mărimea şi importanţa celor două firme impunea înfiinţarea unei societăţi pe acţiuni.
     2. Capitalul social al societăţii este de numai 247.000.000 lei (cca 10.000 euro), DAIMLER CHRYSLER AG 6400 euro, DAIMLER CHRYSLER Proiect Consult Gmbh 100 euro, SC CUGIR SA 3500 euro toate aceste sume fiind aport în numerar. Deci procentele deţinute sunt: DAIMLER CHRYSLER AG 64%, DAIMLER CHRYSLER Proiect Consult Gmbh 1%, SC CUGIR SA 35%
     3. DAIMLER CHRYSLER are un aport în natură în valoare de 9.493.090,5 DM (cca. 4.520.519,3 euro) care înseamnă un număr de 108 utilaje şi accesorii, marea majoritate a acestora fiind casate. Aşa-zisele utilaje performante au următorii ani de fabricaţie: anii 66-70 - 5 buc., anii 71-80 - 39 buc., anii 81-85 - 33 buc., anii 86-90 - 25 buc., anul 1992 - 4 buc., anul 1998 2 buc., cele după anii 1990 fiind de fapt accesorii având valori foarte mici.
     4. SC CUGIR SA are un aport în natură în valoare de: 4.278.682 euro - reprezentând utilaje, 1.623.073 euro (sau 1.341.710 euro într-o altă variantă de evaluare) - reprezentând cea mai nouă hală, construită în anul 1988, care actualmente este complet renovată.
     Evaluarea a fost efectuată de către preşedintele ANEVAR, d-l Adrian Crivii.
     În oricare din cele două situaţii rezultă un aport al lui SC CUGIR SA de 56% şi al DC de 44% şi nu aşa cum prevede contractul CUGIR 35% şi DC 65%. PENTRU A ASCUNDE HOŢIA APORTUL ÎN NATURĂ NU APARE ÎN CONTRACT!
     Toate investiţiile făcute în ultima perioadă (maşina de rectificat Reishauer, instalaţia de tratament termic IPSEN, strunguri cu comandă numerică etc.) sunt transferate în cadrul noii societăţi, lăsând FMU fără utilaje şi fără personal calificat pentru executarea de roţi dinţate.
     După îmbogăţirea BARONILOR ARMAMENTULUI prin cedarea cu titlu gratuit a unei bucăţi din patrimoniul CUGIR SA lăsând oamenii fără obiectul muncii SCHIAU îmbogăţeşte şi pe alţii. (OARE DE CE?)
     Este adevărat că organigrama societăţii nou înfiinţate cuprinde, pe lângă administratorul german Andreas LETTNER, şi pe foştii:
     FAUR EMIL, fost DIRECTOR GENERAL, actual Director Producţie, viitor Director Producţie la noua societate.
     MIHAI NICUŞOR, fost DIRECTOR GENERAL, fost Director Producţie actual consilier şi viitor Director Tehnic Administrativ la noua societate.
     LIMBEAN TATIANA, fost DIRECTOR de PERSONAL, actualmente consilier şi viitor Director de Personal la noua societate.
     Oare SCHIAU Gh. care a negociat şi a semnat în mare taină ultimul contract al jafului patrimoniului Cugirului ce post are reţinut?
     Dar nu este nevoie pentru că mai este patrimoniu de dat pe gratis la alţii şi trebuie să rămână DIRECTOR GENERAL, până închide tot Cugirul, că doar se laudă că are susţinerea sindicatelor şi a ministrului Popescu, vicepreşedinte PSD.
     Faimosul contract a fost semnat, la Cugir, în prezenţa domnilor Decebal Ilina, secretar de stat în ministerul Industriilor, şi a lui Gh. NEMŢANU, Director General C.N. ROMARM, care au venit la Cugir să facă dreptate în ghilimele, devenind complicii lui SCHIAU.
     Dintre cei care au condus fabrica din Cugir din 1990 până când a ajuns la halul de acum, mai amintim:
     JITU Al. Emigrat în SUA unde a avut o firmă pe care a falimentat-o în această vară.
     BORDEAN Fl. Are firma din Cugir în pragul falimentului iar ultimii 3 directori generali doresc să tragă ultima ţeapă Cugirului, ţeapa MERCEDES. (B.I.U.)
Spre nemulţumirea STP Alba
Prefectul Ioan Rus a mai acordat o şansă operatorilor de maxi-taxi
     Ordonanţa Guvernului nr. 86/2001, care reglementează transportul public urban de călători şi trebuia să intre în vigoare de la 1 octombrie a adus multă tensiune în municipiul Alba Iulia. Ieri dimineaţă, prefectul Ioan Rus, care anterior acordase un răgaz de 30 de zile maxi-taximetriştilor de la "Interstar", a avut o întrevedere cu viceprimarul Călin Potor, comandantul Poliţiei Judeţene, Marin Aron şi reprezentanţii STP Alba Iulia, împreună cu directorul Dan Dîrja şi ai firmei "Interstar". Deoarece în urma verificării stării tehnice a 38 de microbuze contestate doar 10 dintre maşini pot fi omologate cu acceptul RAR, prefectul a considerat necesară intervenţia sa, în dorinţa de a evita o criză socială, dar şi a transportului local de călători. Dan Dîrja, s-a arătat nemulţumit de neaplicarea imediată a OG nr. 86, solicitând punerea în practică a legii, iar autovehiculele "deficitare" să fie trase imediat pe dreapta.
     Pentru a împăca toate părţile implicate, av. Ioan Rus a solicitat totuşi prelungirea termenului de graţie până la 1 noiembrie, dată limită în vederea reglementării în bune condiţii a spinoasei probleme mai ales că ar trebui scoase din uz mai mult de jumătate din numărul microbuzelor! Până atunci însă, vor fi puse în practică aspre controale atât la Societatea de Transport Public cât şi la Interstar, care vor urmări în principal respectarea orarului de circulaţie şi vânzarea de bilete către pasageri, precum şi gradul de confort şi siguranţă oferit călătorilor. Având în vedere latura umanitară a "scandalului" mediat în aceste zile, prefectul Ioan Rus şi-a atins scopul, prin prelungirea termenului de graţie a "transporturilor" până pe 1 noiembrie, când, în Alba Iulia, vor circula doar microbuzele cu peste 10 locuri, câte vor fi...
Răzvan JURCĂ
În municipiul Alba Iulia
Transportul în comun paralizat pe termen nelimitat
     Convocată din motive sociale întrevederea de ieri de la Prefectura judeţului Alba, privind aplicarea Ordonanţei guvernului nr. 86/2001 nu a avut rezultatele scontate. Ba chiar pe dos! Din dorinţa de a "asigura o pâine" celor 38 de membri ai sindicatului Interstar, ale căror maşini nu se încadrează în condiţiile tehnice stipulate de ordonanţă în vederea efectuării transportului în comun, decizia prefectului Ioan Rus de a prelungi cu o lună termenul de aplicare a ordonanţei până la 1 noiembrie a paralizat începând de ieri de la ora 11.00 transportul local de călători. Dan Dârja - directorul STP ne-a informat că sindicatul STP a decis că greva nu va înceta decât în momentul în care Ordonanţa 86/2001 va fi aplicată. Reprezentanţi ai sindicatului STP şi ai Primăriei municipiului Alba Iulia ne-au informat că nemulţumirile sindicaliştilor sunt justificate de vreme ce cei 38 de maxi-taximetrişti aflaţi acum în discuţie au avut timp berechet să intre în legalitate. Viceprimarul municipiului Alba Iulia - Călin Potor a declarat că începând de mâine vor fi efectuate controale asupra tuturor maşinilor de transport în comun aflate în trafic. Tot el ne-a informat că pentru stingerea conflictului care deja se perpetuează de peste un an, la întâlnirea de ieri de la Prefectura judeţului Alba a propus reprezentanţilor STP rezilierea de comun acord a contractului de concesionare a transportului în comun şi organizarea unei noi licitaţii a traseelor. Primarul municipiului - Mircea Hava susţine această variantă de rezolvare a conflictului. Până la noi evoluţii învăţaţi să mergeţi pe jos că "face piciorul frumos"!
Anca DINICĂ

Sus
© Copyright S.C. Unirea Pres SRL
Toate drepturile rezervate.