Curier județean
Rugăciunea de azi
     Doamne, Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, Cel ce eşti "calea, adevărul şi viaţa" şi ai călătorit împreună cu sluga Ta, Iosif, precum şi cu cei doi ucenici, care au mers la Emaus: Însuţi, Stăpâne, călătoreşte şi cu mine, robul Tău, binecuvântând călătoria mea. Trimite-mi pe îngerul păzitor, ca lui Tobie, să-mi fie povăţuitor şi să mă ferească nevătămat de toată întâmplarea cea rea, pentru ca, în felul acesta, cu pace, sănătate şi bună sporire, să mă întorc întru ale mele şi toată viaţa mea să preaslăvesc preacinstit şi de mare cuviinţă numele Tău: al Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Amin.
Calendar religios
Ortodox: Sf. Averchie, Episcopul Ierapolei; Sf. 7 tineri din Efes
Catolic: Sf. Maria Solomeea
Editorial
Prima pagină
Ultima oră
Alte căutări în arhivă
Reveniți la ziua de azi
Știri
Spectacol de caritate
     Casa de cultură a studenţilor din Alba Iulia va găzdui joi, 24 octombrie, ora 19.00 un spectacol de caritate ai cărui beneficiari vor fi copiii din centrele de plasament din judeţul Alba. Spectacolul va fi susţinut de studenţi şi va include momente muzicale, de teatru şi o licitaţie cum numai în filme aţi mai văzut. Cei mai chipeşi şi mai doriţi băieţi, dar şi fete vor urca pe scenă pentru a fi licitaţi de spectatori. Ideea este nouă doar pentru noi, ea fiind parcticată la acţiunile de strângere de fonduri din alte ţări. Licitatorii trebuie să ştie că vor putea petrece o seară în compania celui sau celei "cumpărate". Şi pentru că spiritele se vor încinge cu această licitaţie, spectacolul va fi urmat de discotecă. Acţiunea este organizată de Primăria municipiului Alba Iulia, Liga Studenţilor din Universitatea "1 Decembrie 1918" Alba Iulia, Liga Studenţilor din Universitatea AISTEDA Alba Iulia, Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, Societatea de binefacere "Caritas" Alba Iulia şi Radio Reîntregirea. Un bilet de participare costă 10.000 lei, iar fondurile vor fi gestionate de Filantropia Ortodoxă şi Caritas.
Anca DINICĂ

Munca la negru sancţionată cu amenzi usturătoare
     Inspectorii ITM Alba au controlat în perioada 14-18 octombrie a.c. un număr de 24 agenţi economici din judeţ. Din aceştia, au fost depistaţi 4 contravenienţi: o firmă al cărei domeniu de activitate este creşterea animalelor a fost sancţionată cu avertisment pentru că folosea 3 persoane fără forme legale; un producător de încălţăminte şi altul din sectorul industrializării cărnii au suportat amenzi în valoare de 50 milioane de lei fiecare (o persoană muncea la negru); o firmă de comerţ a fost amendată cu 50 milioane de lei ca urmare a depistării unei persoane ce muncea fără forme legale. Valoarea totală a amenzilor aplicate de ITM Alba în săptămâna care a trecut este de 150 milioane de lei, la acestea adăugându-se şi un avertisment. (A.D.T.)
55 de puşcăriaşi graţiaţi aşteptaţi acasă
     Potrivit informaţiilor furnizate de inspectorul şef al IPJ Alba, comisarul şef Marin Aron, circa 55 de deţinuţi, beneficiari ai legii graţierii, ar fi trebuit ca în mod normal să se întoarcă de la penitenciarele din ţară în judeţul Alba, la domiciliile proprii. În prezent aceştia sunt ţinuţi sub observaţie pentru a nu fi tentaţi de recidivă. Comisarul şef Marin Aron ne-a declarat că până în prezent, puşcăriaşii graţiaţi, domiciliaţi în judeţul Alba, nu au intrat încă în vizorul poliţiei sub suspiciunea că ar fi comis din nou vreo faptă penală. (N.T.)

Centrul de transfuzie sanguină din Alba Iulia - o instituţie în criză permanentă
Uneori viaţa unui pacient depinde de bunăvoinţa unui donator, şi sunt donatori care au dat până acum zeci de litri de sânge!
     Au apărut mai multe semnale în presă, în ultima vreme, cu privire la criza de sânge pentru transfuzii. A existat o astfel de criză şi la Centrul de transfuzie sanguină din Alba Iulia, după cum ne-a declarat directoarea instituţiei, dr. Elena Popescu, dar aceasta a fost depăşită. Dânsa a adăugat că o astfel de criză poate apărea oricând, căci este o permanentă nevoie de sânge: în medie, cam 20-30 de pungi a câte 400 ml zilnic, în condiţiile în care donatorii nu depăşesc 20. "Încercăm, afirmă dr. Popescu, să completăm necesarul în cazurile urgente, împrumutând de pildă de la alte spitale pentru Spitalul judeţean. Închipuiţi-vă că în cazul unui şoc hemoragic sunt necesare 7-8 pungi cu sânge dintr-o anumită grupă, iar noi nu avem, poate, decât una... În cazurile de acest gen se recurge la donatorii permanenţi pe care-i avem înregistraţi. Aceştia sunt sunaţi la domiciliu şi, uneori, imploraţi să vină să doneze, pentru a salva viaţa unei persoane aflată pe masa de operaţie..."
     Aşadar, donarea de sânge de către preoţii ortodocşi şi unii oameni politici este cu atât mai lăudabilă. Ar trebui însă să menţionăm faptul că există donatori permanenţi, care au ajuns la adevărate performanţe din acest punct de vedere şi, desigur, prin gestul lor au salvat nenumărate vieţi. Iată câteva nume de astfel de "donatori campioni": Pavel Cridon - 115 donări (34,260 litri); Maria Fieraru - 106 donări (32,420 litri); Ioan Preja - 101 donări (18,300 litri); Emilian Vlad - 65 donări (29,590 litri); Cornel Lupşe - 68 donări (22,700 litri); Pavel Ioo - 63 donări (18,250 litri) etc. Regretăm că spaţiul nu ne permite să menţionăm numele tuturor celor ce-au contribuit de-a lungul timpului, prin donări de sânge, la salvarea vieţii unor semeni de-ai lor. Dar, chiar şi aşa, îi felicităm pentru omenia de care dau dovadă.
Ioan HĂNŢULESCU

La Primăria Sebeş
Departament de relaţii cu publicul şi petiţii
     În temeiul legii privind liberul acces la informaţiile de interes public şi a legii administraţiei publice locale, Consiliul local al municipiului Sebeş a aprobat în ultima sa şedinţă constituirea în cadrul Primăriei a departamentului de relaţii cu publicul şi petiţii. Oficial, hotărârea are următorul conţinut: se aprobă modificarea organigramei şi a statutului de funcţii prin transformarea compartimentului Coordonare învăţământ, cultură, culte şi relaţii cu ONG - uri în Birou Relaţii cu publicul şi comasarea cu compartimentul Administraţie publică locală şi înformarea populaţiei, în subordinea Secretariatului municipiului Sebeş. Mai mult, au fost stabilite şi condiţiile de participare la concursul pentru ocuparea a două posturi în cadrul acestui departament, stabilit pe data de 20 noiembrie a.c. una intre ele fiind cunoaşterea limbilor engleză şi germană.(R.J.)

Sus

© Copyright S.C. Unirea Pres S.A.
Toate drepturile rezervate.