Curier județean
Rugăciunea de azi
     Preasfântă stăpâna mea, de Dumnezeu Născătoare, cu sfintele şi preaputernicele tale rugăciuni, izgoneşte de la mine, smeritul şi ticălosul robul tău, deznădăjduirea, uitarea, necunoştinţa, nepurtarea de grijă şi toate gândurile cele întinate, cele rele şi hulitoare de la ticăloasa mea inimă şi de la întunecata mea minte. Şi stinge văpaia poftelor mele, că sărac sunt şi ticălos. Şi mă izbăveşte de multe rele şi aduceri aminte şi năravuri, şi de toate faptele cele rele mă slobozeşte. Că binecuvântată eşti de toate neamurile, şi preacinstitul tău nume se slăveşte în vecii vecilor. Amin.
Calendar religios
Ortodox: Sf. Mc. Marchian şi Martirie; Sf. Tavita
Catolic: Ss. Crisant şi Daria
Editorial
Prima pagină
Ultima oră
Alte căutări în arhivă
Reveniți la ziua de azi
Știri
Precizări de la IPJ Alba
     În legătură cu articolul apărut în ziarul "Unirea" din data de 22 octombrie 2002, intitulat "Calvarul ţine de peste şapte ani", din cadrul rubricii "Biroul de relaţii cu publicul", Biroul de presă al IPJ Alba face următoarele precizări:
     Numitul Marcel Rîşteiu din comuna Bistra, sat Ţărăneşti nr. 11, semnatarul articolului menţionat, prin intermediul organelor de poliţie, solicită ca "reprezentanţii cotidianului Unirea să facă dezminţire cu privire la articolul pe care l-au publicat, întrucât prin petiţia pe care le-am trimis-o nu am făcut referire la organele de poliţie - care se află în prezent, ci am făcut referire la Judecătoria Câmpeni şi la problemele ce le-am avut la poliţie cu mulţi ani în urmă" - redare textuală din declaraţia scrisă a susnumitului.
     Ca atare, susnumitul nu este nemulţumit de activităţile întreprinse, cu privire la cazul său, de către lucrătorii Poliţiei Câmpeni, respectiv Postul de Poliţie Bistra. În prezent, la Judecătoria Câmpeni se află pe rol o cauză în care acesta este reclamat, de către Nicolae Muntea, pentru lovire, fiindu-i cerute daune morale în suma de 45 milioane de lei. (Biroul de Presă al IPJ Alba)

Sebeşul va rămâne oraşul numărul unu al judeţului Alba
Drept la replică privind articolul "Zilele Scandalului la Sebeş", publicat în ziarul România Liberă din 23. 10. 2002, sub semnătura domnului Ioan Leviţchi
     Ediţia a treia a Zilelor Sebeşului a reprezentat un motiv de întâlnire a tuturor sebeşenilor din ţară şi străinătate şi în acelaşi timp, un eveniment care a facilitat promovarea municipiului Sebeş. În nici un caz nu a reprezentat un moment de înflorire a ilegalităţilor şi a evaziunii fiscale aşa după cum se precizează atât în articolul mai sus menţionat, cât şi în dezbaterea găzduită luni, 21.10.2002, de postul Radio Orion din Sebeş.
     Dorim ca aceşte afirmaţii să le motivăm în cele ce urmează cu argumente şi documente de care, după părerea noastră, era necesar să se ţină seama şi înainte de lansarea unor astfel de calomnii la adresa primarului, Consiliului local şi nu în ultimul rând, asupra municipiului Sebeş şi cetăţenilor acestuia.
     Organizarea Zilelor Sebeşului a avut în vedere mai multe activităţi:*contactarea şi contractarea formaţiilor care au evoluat în cadrul programului manifestărilor; *primirea delegaţiilor participante la această ediţie a Zilelor Sebeşului; *organizarea şi sistematizarea comerţului stradal pe durata manifestărilor în zona centrului istoric al municipiului Sebeş.
     Dacă de primele două categorii de activităţi a fost posibil a se ocupa Primăria municipiului Sebeş, Consiliul local Sebeş şi Centrul Cultural "Lucian Blaga" Sebeş, de cea de a treia categorie, având în vedere lipsa experienţei în domeniu, am considerat normal şi oportun a se ocupa o societate cu experienţă şi care a dovedit în mai multe rânduri (vezi ediţia a I-a şi a II-a a Zilelor Sebeşului) că are logistica necesară pentru a realiza o bună organizare.
     În acest sens, s-a încheiat Contractul de prestări servicii nr. 17435/03.09.2002, între Primăria municipiului Sebeş şi prestatorul SC NICHI ARDEAL SRL, cu sediul în Sebeş. Acest contract avea drept obiect prestarea serviciilor DE ORGANIZARE ŞI SISTEMATIZARE A COMERŢULUI STRADAL pe durata manifestărilor prilejuite de cea de a treia ediţie a Zilelor Sebeşului, a zonei cuprinse între clădirea "Turn" şi Centrul Cultural "Lucian Blaga", în perioada 12.09-16.09.2002. În acelaşi timp, achizitorul se obliga să plătească prestatorului suma de 33.000.000 lei (TVA inclus), reprezentând contravaloarea serviciilor prestate.
     Înainte de a trece la precizarea altor articole din contract, dorim să ne referim la câteva elemente cu care suntem incriminaţi în articolul mai sus amintit şi care nu au nici un fel de temei. Astfel, se spune în articol că încheierea contractului s-a făcut fără organizarea în prealabil a unei licitaţii. Conform prevederilor OG nr. 60/2001, aprobată prin Legea nr. 212/2002 privind achiziţiile publice, art. 8, pct. 4, modificat prin al. 6, din L 212 din 2002. Autoritatea contractantă are dreptul de a cumpăra direct, potrivit normelor de aplicare a prezentei ordonanţe fără a avea obligaţia de a aplica procedurile prevăzute la art. 9 (licitaţie deschisă, licitaţie restrânsă, negociere, cerere de ofertă, concurs de soluţii, negociere cu o singură sursă) în cazul în care achiziţionează produse, lucrări sau servicii a căror valoare, fără TVA, cumulate pe parcursul unui an nu depăşeşte echivalentul în lei a 2000 EURO, deci credem că este foarte clar faptul că, pentru încheierea acestui contract de prestări servicii nu era necesară organizarea unei licitaţii. Facem precizarea încă o dată, că nu este vorba de NICI UN FEL DE ASOCIERE. Spunem asta pentru că, dacă ne întoarcem din nou la articolul sus prezentat, d-l Leviţchi foloseşte des expresia de asociere dintre Primăria municipiului Sebeş şi SC NICHI ARDEAL SRL. Probabil acest lucru se face tocmai pentru a dezinforma opinia publică. În acelaşi timp, tot în articol se face vorbire despre faptul că "asocierea", prestările de servicii nu au primit acordul Consiliului Local Sebeş. Menţionăm că în conformitate cu art. 68, lit. "f" din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, coroborat cu art. 13, al. 2 şi art. 10 al. 1 din OG nr. 119/1999, cu modificările şi completările ulterioare, nu era necesar ca contractul de prestări servicii la care facem referire să aibă avizul Consiliului local Sebeş. Competenţa încheierii contractelor de orice tip cade în sarcina primarului care este ordonatorul principal de credite. Dacă d-l Leviţchi consideră că legislaţia în vigoare nu este bună, îi sugerăm să se adreseze Parlamentului sau Guvernului României, cu propuneri de modificare a legislaţiei, dar deocamdată noi suntem obligaţi să respectăm legislaţia în vigoare.
     În al doilea rând în articolul la care facem referire se vorbeşte de faptul că ar exista în Alba Iulia o altă societate comercială, în speţă SC KING ALEX SRL, care ar avea acelaşi obiect de activitate cu SC NICHI ARDEAL SRL Sebeş şi care ar fi intenţionat să participe şi ea la manifestările prilejuite de cea de-a treia ediţie a Zilelor Sebeşului. Este îmbucurător acest fapt, însă nu şi suficient pentru a putea participa. De ce? Pentru simplul fapt că era necesar, în acest sens, să se adreseze o cerere în scris Primăriei municipiului Sebeş care, din păcate, nici măcar nu avea cunoştinţă de existenţa acestei firme. Oricum, noi credem că, având în vedere faptul că SC NICHI ARDEAL SRL este persoană juridică cu sediul în Sebeş, care contribuie cu taxe şi impozite la bugetul local al municipiului Sebeş, era normal să apelăm la această societate, cum am şi procedat de fapt. Se vorbeşte în prezentul articol că fiecare persoană juridică, care şi-a amplasat corturi, tabere şi tonete în zona centrului istoric, în perioada 13- 15.09.2002, trebuia să se adreseze agentului economic, în speţă SC NICHI ARDEAL SRL, pentru a închiria cei câţiva metri patraţi din domeniul public, de care avea nevoie. Mai mult, se spune că este cu adevărat vorba despre închiriere, din moment ce comercianţii au plătit diferite sume către SC NICHI ARDEAL SRL. Dorim să facem precizarea că, contractul de prestări servicii nr. 17435/03.09.2002 prevedea la capitolul XIII, art. 13 (1) că "prestatorul SC NICHI ARDEAL SRL are obligaţia de a încheia contracte cu subcontractanţi desemnaţi, în aceleaşi condiţii în care această societate a semnat contractul cu achizitorul", adică traducând acest articol, SC NICHI ARDEAL SRL avea dreptul să încheie contracte de prestări servicii cu alţi subcontractanţi, aşa cum de altfel s-a şi procedat şi precizăm NU CONTRACTE DE ÎNCHIRIERE. Nu ştim de unde se poate trage concluzia că, dacă o societate plăteşte o anumită sumă altei societăţi, automat această sumă reprezintă contravaloarea unei chirii. Ne punem această întrebare tocmai pentru că, în speţă, lucrurile stau altfel, plata respectivă reprezentând contravaloarea unei prestări de servicii.
     Se dă dovadă în prezentul articol de o atracţie deosebită a d-lui Leviţchi pentru activităţi de evidenţe contabile, dânsul reuşind să consemneze în articol câteva dintre veniturile SC NICHI ARDEAL SRL realizate cu ocazia Zilelor Sebeşului 2002 (este vorba de 79,09 milioane de lei, încasate din prestarea de servicii către societăţile care au desfăşurat comerţ în Sebeş, 33.000.000 lei încasate de la Primăria municipiului Sebeş). În acelaşi timp, făcând o simplă adunare a celor două venituri evidenţiate şi scăzând cele 100.000.000 lei sponsorizare acordate de către SC NICHI ARDEAL SRL Consiliului local Sebeş, trage concluzia că această societate rămâne cu un plus de 12,09 milioane de lei. Este de-a dreptul hazliu acest lucru şi dorim, în cele ce urmează, să explicăm opiniei publice câteva noţiuni economice elementare care se pare că nu sunt suficient stăpânite: sponsorizarea acordată de o societate comercială reprezintă o cotă procentuală aplicată venitului impozabil, deductibilă de la impozitul pe profitul unei societăţi comerciale, de care poate beneficia orice persoană juridică, conform art. 4 şi 5 din Legea nr.32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările şi completările ulterioare. Profitul brut al unei societăţi comerciale reprezintă diferenţa dintre venituri şi cheltuieli. Am prezentat toate acestea pentru a evidenţia faptul că, a compara veniturile în sumă de 112,09 milioane lei cu sponsorizarea de 100.000.000 lei este cel puţin o noutate în domeniul economic. Dacă domnul Leviţchi ar fi vrut să fie informat cu privire la profitul SC NICHI ARDEAL SRL legat de aceste manifestări ar fi trebuit, eventual, să ia în calcul şi celelalte venituri pe care le-a realizat cu această ocazie respectiva societate şi bineînţeles cheltuielile acesteia cu prilejul manifestărilor, pe care le-a uitat cu desăvârşire. Abia apoi puteam să vedem dacă valoarea sponsorizării era mai mică sau mai mare faţă de profitul SC NICHI ARDEAL SRL la aceste manifestări. Legat de acuzaţia adusă primarului municipiului Sebeş faţă de faptul că acesta s-a transformat în "agent de publicitate al SC NICHI ARDEAL" considerăm că şi aceasta este una din dezinformările şi calomniile la care administraţia publică din Sebeş şi Sebeşul în general sunt supuse prin intermediul acestui articol. Sau poate că nu ştim noi ce înseamnă agent de publicitate al unei firme, oricum îl aşteptăm pe domnul Leviţchi oricând să ne explice această noţiune pe care nu o înţelegem şi îl asigurăm că vom fi nişte elevi docili. Legat de faptul că Primăria municipiului Sebeş a îndrumat societăţi către SC NICHI ARDEAL SRL, acest lucru este fals şi poate fi confirmat de faptul că nu există înregistrată nici un fel de cerere la Primăria Sebeş a vreunei firme pentru amplasare de corturi şi tonete pe zona centrului istoric al localităţii noastre, la cea de-a treia ediţie a Zilelor Sebeşului. Faţă de posibilele controale pe această temă, pe care Prefectura judeţului Alba şi Curtea de Conturi Alba le-ar fi demarat cu privire la implicarea Primăriei municipiului Sebeş în organizarea manifestărilor prilejuite de cea de-a treia ediţie a Zilelor Sebeşului, vă informăm că acestea nu au existat, dar profităm de ocazie pentru a invita cele două instituţii să verifice documentele la care noi facem referire. În continuare, dorim să amintim domnului Leviţchi faptul că instituţiile publice, în speţă Primăria municipiului Sebeş sau Consiliul local Sebeş, nu pot realiza profit, ci eventual excedent sau deficit bugetar. Probabil că analiza dânsului de la sfârşitul articolului se referea la o societate comercială sau la bugetul personal al cuiva pe care noi nu îl cunoaştem. Ne punem totuşi întrebarea, pe bună dreptate, cine stă în spatele acestor dezinformări repetate ale opiniei publice, care din păcate persistă de un timp? O fi vorba de vreun partid politic sau de liderii vreunuia dintre acestea? Sau este vorba de invidia pe care probabil că unii o manifestă faţă de realizările ultimilor doi ani în municipiul nostru? Indiferent ce este, considerăm că această campanie de denigrare este o ruşine la adresa informării corecte a populaţiei şi îi asigurăm pe cetăţenii municipiului, judeţului..., că la Sebeş va continua ascensiunea economică, socială şi vom face tot ce ne stă în putinţă pentru ca Sebeşul să redevină ce a fost dintotdeauna, adică oraşul numărul 1 al judeţului. Primarul municipiului Sebeş
ing.ec. Mugurel Liviu SÂRBU

Sus

© Copyright S.C. Unirea Pres S.A.
Toate drepturile rezervate.