Prima pagină Ediția din: 15.2.2003
Știri
Şef nou la Biroul Vamal Alba
     Printr-o măsură dispusă de Direcţia Generală a Vămilor din România, noul şef al Biroului Vamal Alba Iulia este d-l Adrian Besoiu cu o delegare pe termen de 90 de zile. Noul director, Adrian Besoiu, ne-a declarat vineri, 14 februarie, că este vorba de o rotaţie a cadrelor care cuprinde 60 de birouri vamale din toată ţara, schimbarea conducerii Vămii Alba reprezentând prima etapă a acestei măsuri temporare. Astfel, Adrian Besoiu şeful Biroului Vamal Sibiu interior şi aeroport a primit conducerea de la Alba Iulia, în vreme ce fostul şef al Biroului Vamal Alba Iulia, Radu Pavel a fost detaşat în locul său la Sibiu. (T.I.)
O viaţă într-o expoziţie
     Marţi, 18 februarie a.c., ora 17.00, la Casa de cultură a sindicatelor din Alba Iulia va avea loc vernisajul unei expoziţii mai puţin obişnuite: cea de păpuşi şi afişe din colecţia personală a maestrului păpuşar Gică Bărbănţan. O expoziţie care cuprinde reperele unei întregi vieţi, viaţa maestrului Bărbănţan, astăzi pensionar, dedicată întrutotul copiilor, râsului şi bucuriei lor. Dânsul este unul dintre puţinii artişti ai Teatrului de păpuşi "Prichindel" care au apărut pe scena acestuia în urmă cu 50 de ani, pe vremea când teatrul era doar un... prichindel! (I.H.)

Editorial
Curier județean
Ultima oră
Alte căutări în arhivă
Reveniți la ziua de azi
Cetăţeanul este stăpânul nostru!
Interviu cu dl Ioan Viorel Sicoe, primarul oraşului Câmpeni
     - Domnule Sicoe, vă rugăm să ne spuneţi cât este de mare răspunderea unui primar, a unei autorităţi locale în a administra o localitate, în această grea perioadă pe care o traversăm?
     - Dezvoltarea unei localităţi este o sarcină şi un deziderat de mare răspundere a Consiliului local, a primarului şi a celorlalţi factori. De fapt, în acest proces complex a existat o strânsă legătură şi conlucrare între administraţia locală cu cea judeţeană şi centrală. S-au găsit în multe situaţii soluţii eficiente, care au asigurat rezolvarea concretă a problemelor pe care populaţia le aştepta din partea noastră, a încrederii ce ne-au acordat-o prin votul dat, atât primarilor cât şi consilierilor. Conducerea unei localităţi presupune implicare, devotament şi dăruire, înţelegerea tuturor laturilor şi domeniilor de activitate. Perioada pe care o traversăm este una grea, plină de fenomene, unele cunoscute, iar altele nu, şi care solicită din partea administraţiei o mare responsabilitate. Tocmai de aceea, un loc important în activitatea noastră l-a constituit elaborarea şi adoptarea de decizii în concordanţă cu realitatea existentă. În cursul anului 2002, Consiliul local a adoptat un număr de 145 hotărâri importante printre care: adoptarea şi rectificările de rigoare ale bugetului local, investiţiile, lucrările edilitar gospodăreşti, taxele şi impozitele locale, lucrări şi acţiuni în domeniul învăţământului, educaţiei şi culturii, cele privind problemele sociale şi altele. De menţionat este şi faptul că nici o hotărâre nu a fost contestată în contencios administrativ şi pentru asta aş dori să mulţumesc în primul rând comisiilor de specialitate, care au analizat cu răspundere proiectele iniţiate de primar sau alte compartimente
     - Ce investiţii mai relevante s-au înfăptuit pe parcursul anului trecut ţinând seama că bugetul Consiliului local nu a fost nici pe departe un "corn al abundenţei"?
     - Bugetul, ce reprezintă instrumentul principal al dezvoltării economico- sociale a fiecărei localităţi, a fost la nivelul anului 2002 în sumă de 36, 9 miliarde lei, cu doar 5 miliarde mai mare decât în 2001. El a fost mai mult decât insuficient, departe de nevoile reale ale localităţii. Totuşi, având în vedere că gestionarea lui s-a făcut cu multă chibzuinţă şi eficienţă, am reuşit să realizăm câteva lucrări importante pentru oraş pentru care a fost alocată suma de 2,5 miliarde lei. Este vorba despre modernizarea străzilor Izvoarelor şi Primăverii - valoarea lucrărilor cifrându-se la aproape 2 miliarde lei, precum şi reparaţii pe strada Gării unde s-au realizat lucrări de 1 miliard lei, rămânând încă o sumă de 600 milioane lei pe care trebuie să o plătim în cursul acestui an. Lucrări importante de investiţii s-au realizat şi din alte fonduri. Astfel din partea Regiei Naţionale Apele Române s-au alocat peste 20 miliarde lei pentru Barajul de la Mihoieşti şi pentru lucrări de apărare împotriva inundaţiilor. Apoi din fonduri FRDS a fost pietruit drumul sătesc Certege - 2,6 miliarde lei şi refăcut drumul comunal Valea Bistrii - 800 milioane lei.
     O altă preocupare de seamă a noastră a fost şi gospodărirea şi înfrumuseţarea oraşului, plantându-se peste 3000 de flori şi cca. 400 de arbuşti şi pomi ornamentali, valoarea acestor lucrări ridicându-se la aproximativ 200 milioane lei. Până la sfârşitul acestui semestru, se va crea la nivel de localitate un serviciu de gospodărire comunală care va prelua acest sector de activitate.
     - Cum aţi reuşit să vă descurcaţi cu protecţia socială a populaţiei, unde problemele se înmulţesc de la an la an, cu precădere în această zonă?
     - Cu toţii avem o mare responsabilitate pentru problemele sociale ale cetăţenilor din oraş. În 2002, Consiliul local a asigurat ajutoare pentru un număr de 94 de familii cu peste 300 de persoane, suma alocată fiind de 1,1 miliarde lei, pentru indemnizaţia de naştere, 56 milioane lei, iar pentru cei 53 de asistenţi personali suma de 1,8 miliarde lei. Aş dori însă să abordez două aspecte. Primul se referă la faptul că atât însoţitorii persoanelor cu handicap, cât şi beneficiarii legii 416 privind venitul minim garantat, nu îşi fac întotdeauna datoria, fapt pentru care Consiliul local va trebui ca până la sfârşitul lunii februarie să facă o analiză a fiecărui dosar. Acolo unde se va constata încălcarea legii, se va aplica măsura suspendării. În al doilea rând, se constată o încurajare pentru unii de a consuma fără muncă, cu implicaţii grave în plan social. Cine se învaţă leneş, greu îl mai urneşti spre muncă, şi implicit se înmulţesc faptele antisociale. Ne punem întrebarea - ce este de făcut? Să-i punem la treabă. Aici va trebui să conlucrăm mai bine şi cu personalul din cadrul poliţiei oraşului Câmpeni, pentru a curma violurile, bătăile, scandalurile şi furturile. Rezolvarea problemelor sociale sunt de asemenea, nemijlocit legate şi de modul în care asigurăm populaţiei lumina, electrică, apa caldă şi rece, transportul de călători şi al deşeurilor menajere şi telefonia. Dacă în ceea ce priveşte telefonizarea s-au înregistrat progrese spectaculoase, mult mai prost stăm la celelalte capitole. Agentul termic aproape că nici nu mai există, oamenii se încălzesc cu lemne şi pe ici pe colo cu centrale termice, iar în domeniul energiei electrice, deşi preţurile au tot crescut, investiţiile în oraş au fost ca şi inexistente. Unde sunt banii noştri? Aş sublinia doar faptul că de peste 5 ani se tot spune de electrificarea celor 26 de case din Dealul Capsei, însă acţiunea nici măcar nu a început.
     - În perspectivă, şi ne referim aici la 2003, la ce trebuie să se aştepte cetăţenii oraşului Câmpeni?
     - Bugetul local, care pentru acest an a fost stabilit la suma de 46,1 miliarde lei, va trebui să asigure funcţionarea administraţiei locale, cheltuielile pentru învăţământ, cultură şi religie, asistenţă socială, investiţii, sănătate, gospodărire, transporturi şi alte acţiuni. Pentru investiţii a fost prevăzută suma de 7,1 miliarde lei, cea mai substanţială din istoria oraşului. Atât din aceste fonduri proprii cât şi din altele ce vor proveni de la Consiliul judeţean sau din partea unor ministere vom încerca să finalizăm cât mai multe obiective de impact social care să contribuie la dezvoltarea oraşului şi implicit la o mai bună imagine a sa în lume. Astfel avem în vedere următoarele direcţii de acţiune: continuarea lucrărilor la barajul de la Mihoieşti şi a celor de apărare împotriva inundaţiilor; modernizarea unor străzi, a podului de fier de peste Arieş, extindere apă şi canalizare pe strada Libertăţii, pentru toate acestea întocmindu-se documentaţia pentru a se obţine finanţare PHARE; continuarea lucrărilor la drumul din Certege; modernizarea străzii Ardealului unde sunt prevăzute lucrări de peste 1 miliard lei. Avem în proiect tot pentru acest an, construirea unui bloc de locuinţe cu 11 apartamente pentru tinerii cu fonduri ANL, cât şi construirea unei săli de sport. Pentru a face faţă noii orientări, a rolului şi locului administraţiei locale, se impune ca o problemă de strictă necesitate, o altă gândire privind importanţa şi atribuţiile funcţionarului din primărie. Aceştia vor trebui să devină salariaţi cu adevărat profesionişti, serioşi şi responsabili, în rezolvarea problemelor de serviciu, a tot ceea ce fac. Anul acesta va fi unul greu, cu numeroase obstacole, tocmai de aceea fac un apel consilierilor, tuturor factorilor, de a acţiona cu maturitate şi responsabilitate pentru înfăptuirea întregului program economico-social propus pentru 2003. Să nu uităm nici o clipă că cetăţeanul este stăpânul nostru!
A consemnat Răzvan JURCĂ

Sus
© Copyright S.C. Unirea Pres SRL
Toate drepturile rezervate.