Editorial
Echipa de zgomote
    Afirmam într-unul din editorialele anterioare că asupra românului cad ploaie de evenimente și informații încât pur și simplu îl năucesc și nu știe să discearnă cărora dintre ele merită să le acorde atenție. Se poate observa, de pildă, cum se opintesc în campania electorală specialiștii în materie de invective, cum bat din gură avocații cau­zelor pierdute, cum se ceartă negustorii politici la taraba iluziilor, cum se flutură slogane care de care mai stranii, banere uriașe pe care citindu-le te umflă râsul, cum ar fi spre exemplu "Era și timpul să fiu primar". O armată de propagandiști trudesc zi și noapte la confecționarea unei imagini care să concureze realitatea sordidă din unele sate, cartiere sau orașe. E al naibii de greu să ai toate sim­țurile în stare de alarmă, să te împarți între viața de familie și cea de cetățean pentru care, iată, se bat o mulțime de candidați pentru a-i intra în grații. Unii promit marea cu sarea, că nu-i doare gura, hârtia rabdă cu stoicism toate zoaiele lingvistice, opozanții consideră că a tăcea este egal cu a te sinucide și atunci mârâie, țipă, fac scandal, vor să se facă auziți prin orice mijloace. Noroc că ne mai des­cre­țește frunțile câte un show, cum a fost de plidă "seara campionilor" în care "baciul" și-a luat adio de la iarba stadioanelor și spectatorii din Bănie. A fost și Eurovisionul care din păcate pentru noi românii a fost un fiasco. Vine apoi d-l Ion Iliescu și ia apărarea regimului comunist care pentru omul de rând a însemnat o șansă, mai ales pentru oamenii de la sate și nu putem spune că nu ar avea drep­tate. Imediat după alegerile locale, vine perioada concediilor de vară, a vacanțelor și buzunarele multora dintre români sunt, vai, atât de goale. Tocmai în timpul campaniei electorale, când a intrat în teren echipa de zgomote, agențiile de turism scot la vânzare ex­cursii, tabere la prețuri care compromit pur și simplu promisiunile și sloganurile ce le agită ca pe niște steaguri ale biruinței cei ce speră să câștige alegerile. Să notăm o știre de ultimă oră și care nu e cea mai explozivă: pentru a-și trimite copilul într-o tabără de o săp­tămână o familie trebuie să cheltuiască aproape 6 milioane lei. Sun­tem însă convinși că Ministerul de resort va scoate acum, în toiul promisiunilor electorale, bilete pe Litoral sau la munte la prețuri mai rezonabile.
    Dar, până una alta, ne sufocă panourile publicitare de pe care can­didații la primării ne acordă din toate unghiurile zâmbete stu­diate, regizate. Și, după ce citim ziarele cu aceleași figuri inex­presive vine seara și ne uităm la talk-show-uri cu invitați răi de gură și cu replici usturătoare. Te uiți la alde Băsescu și Dumitru Dra­go­mir, doi tipi de gașcă și zău că ți se face milă de dl. Mircea Geoa­nă, un om cu bun simț, școlit și îmbrăcat la patru ace. Păi, oameni buni, cum o să reziste domnia sa unor gargaragii ca cei mai sus pomeniți? De aceea credem că dl. Geoană nu e decât un copil de mingi al PSD-ului. Iar dacă Băsescu va fi înfrânt, n-ar fi de fapt victoria lui Geoană, ci faptul că bucureștenii s-au săturat de vorbăria matrozului, că s-a lichidat după 14 ani un mit politic, acela că Bu­cureștiul nu votează cu PSD-ul. Problema este că ori învinge una din tabere ori cealaltă, omul de rând rămâne să-și rezolve singur nevoile ca și până acum. Singurii privilegiați sunt candidații și mai ales cei care vor ieși biruitori.
Gheorghe JURCĂ