Curier județean
Duminica a XX-a după Rusalii
Învierea tânărului din Nain (Lc.VII,11-16)
     Citeam prin cărți... că de-ar fi să ardă din întâmplare toată Scriptura Noului Testament și ne-ar rămâne doar un verset din Evanghelia lui Ioan, după acel text scurt s-ar putea reconstitui tot Noul Testament. Dacă-ar fi fost așa nu știu, dacă n-ar fi fost așa nu știu, Dumnezeu știe. Socotesc însă că altceva este mult mai fascinant, și anume: dintre toate învățăturile creștine, scoase la lumină de Fiul lui Dumnezeu, în anii Lui de misiune publică, dacă ne-am lăsa cu desăvârșire pătrunși și convinși despre adevărul Învierii morților, ne-ar fi de ajuns, am putea muri liniștiți. Toate celelalte învățături, teorii și dogme ale bisericii, nu sunt altceva decât mijloace de aducțiune, afluenți secundari sau călăuze spre marea necuprinsă a vieții de după moarte.
    Moartea bătea la ușa lui Adam încă din zorii creației. Chiar de la Facerea lumii, Dumnezeu îi pune în vedere lui Adam: "Iar din pomul cunoștinței binelui și răului să nu mănânci, căci, în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreșit!" (Fac. II,17). Avea Dumnezeu o bănuială și o temere despre ceea ce avea să se întâmple. Acest avertisment i-l dă Dumnezeu lui Adam când încă era singur, unduindu-și mersul solitar pe aleile virgine ale paradisului. Abia după aceea i-a zis Dumnezeu: "Nu este bine să fie omul singur, să-i facem ajutor potrivit pentru el" (Fac. II,18). Până la urmă bănuielile s-au adeverit, moartea a intrat cu pași hotărâți și cu drepturi depline în viața omenească, înghițind cu nesaț generații după generații, fără ca nimeni să-i poată pune stăvilar. Oameni cu totul devotați lui Dumnezeu ca Avraam, Isaac, Iacov, Moise, etc. cad pradă acestui flagel. Însuși înțeleptul Solomon, pipăind starea de spirit a contemporanilor săi, glăsuiește cu mâhnire: "Viața noastră este scurtă și tristă, iar omul nu poate scăpa de moarte, nici nu cunoaște cine l-ar izbăvi de iad. Numele nostru se va uita cu vremea și nimeni nu-și va mai aduce aminte de lucrurile noastre și viața noastră va trece ca urma norului și se va risipi ca negura pe care o alungă razele de soare..." (Înț. Solomon II, 1,4).
    Pe această coordonată sumbră, tăcută și fără speranță, s-ar fi înscris și anii vieții noastre, înotând spre nicăieri prin labirinturile subterane ale unei vieți fără sens dacă n-ar fi apărut la orizontul timpului de pe urmă Hristos, "Taina cea din veac ascunsă și de îngeri neștiută", care cu preț de sânge ne-a răscumpărat, ne-a restaurat și ne-a repus în drepturile pe care le-am avut înainte de păcat. Hristos își dovedește tăria puterii sale în confruntarea directă cu moartea, pe care o prinde în flagrant la porțile Nainului, în timp ce scotea din cetate un bun interzis. Era tânărul fraged cu viața netrăită, marea speranță a unei mame văduve care nu-și poate reveni din uimire. Iisus Hristos - așteptarea veacurilor - în termenii cei mai firești îi spune mortului: "Tinere, ție îți zic, scoală-te", și cu acestea toate reintră în normalitatea cea de dinainte, ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat: moartea a fugit rușinată, dezarmată și prădată la rândul ei în pustiu, în morminte și în crăpăturile pământului, unde îi este locul; tânărul s-a întors să-și trăiască zilele și anii alături de mama fericită, iar Hristos, împreună cu ceata urmașilor săi credincioși, își reia alergătura cea de toate zilele, întru întâmpinarea altor necazuri și suferințe, care necesită rezolvare și pe care le rezolvă fără întârziere. Lucrul acesta reiese din contextul lărgit al pericopei evanghelice, unde este relatată întâlnirea cu ucenicii lui Ioan Botezătorul, veniți să-l întrebe dacă El este Hristos, sau pe altul să aștepte? Ca de obicei răspunde indirect: "Mergeți și spuneți lui Ioan cele ce ați văzut și cele ce ați auzit: Orbii văd, șchiopii umblă, leproșii se curățesc, surzii aud, morții înviază și săracilor li se binevestește" (Lc. VII,22). Este dovada puterii dumnezeiești supranaturale și totodată un argument în plus așezat la temelia adevărului despre Învierea morților și viața veacului ce va să fie. Amin.
Preot Petru PINCA, Blaj

Alegeri pentru CJ al Colegiului Medicilor Dentiști Alba
     Stomatologii din județul Alba se vor reuni astăzi, de la ora 9.00, în sala de ședințe a Colegiului Medicilor Alba, în vederea alegerii structurilor de conducere ale Consiliului județean al Colegiului Medicilor Dentiști. Acest organism profesional va fi constituit în baza Legii 308/2004 și este menit să apere interesele medicilor stomatologi, au anunțat surse oficiale. În cazul în care Adunarea Generală nu va putea desemna președintele Colegiului Medicilor Dentiști Alba, alegerile vor fi reluate peste două săptămâni, potrivit calendarului aprobat de comisia centrală special constituită. (R.G.)

Sus

© Copyright S.C. Unirea Pres S.R.L.
Toate drepturile rezervate.