Ziua în amiaza mare,
Un albaiulian a fost bătut de un șofer
Marius Loghin, din Alba Iulia, a depus vineri, 11 februarie, o plângere la poliție, în care reclamă că a fost victima unei agresiuni produse în aceeași zi, în jurul orei 12.00, în cartierul Cetate. Bărbatul a arătat că incidentul s-a produs pe str. Energiei, drum cu un singur sens de mers, restricție semnalizată cu indicator rutier. În timp ce circula regulamentar, susține Marius Loghin, din sens opus s-a apropiat autoturismul Dacia 1310 despre care crede că ar fi fost condus de Iosiv Mihai Stupinean, iar pe bancheta din spate s-ar fi aflat Constantin Vinț, cuscrul șoferului. Între cei doi conducători auto a început o discuție în contradictoriu legată de prioritatea de trecere, întrucât nu exista loc pentru ambele mașini, din cauza gheții de pe carosabil. În urma conflictului verbal, a menționat Loghin, "m-a luat la palme", recunoscând că, la rândul său, l-a împins ulterior pe agresorul său. "El a început să dea cu pumnii și atunci a coborât și bărbatul ce-l însoțea și au început amândoi să mă lovească până m-au umplut de sânge, apoi s-au urcat în mașină și au plecat", a relatat Marius Loghin. În urma incidentului, a spus el, s-a prezentat la Spitalul județean Alba, medicii stabilind, în baza radiografiilor la care a fost supus, că are nasul rupt. Ulterior, a fost necesară internarea la un cabinet ORL privat, în vederea efectuării unei intervenții chirurgicale, pentru oprirea hemoragiei, în condițiile în care se afla încă sub tratament, după ce suferise cu 10 zile în urmă o operație de amigdalită. Poliția urmează să demareze cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările în care s-a produs agresiunea și gradul de vinovăție al persoanelor implicate, pentru a lua măsurile legale cuvenite.
(R.G.)
Câștigătorii olimpiadei județene de chimie
Colegiul Național "Horea, Cloșca și Crișan" din Alba Iulia a găzduit sâmbătă, 12 februarie, faza județeană a olimpiadei școlare de chimie, a declarat prof. Angela Băruță, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean. Iată care sunt ocupanții primelor 3 locuri: *clasa a XII-a: 1. Nicoleta Mariș (Colegiul "Titu Maiorescu" Aiud) 2. Ciprian Budac (Colegiul "Avram Iancu" Câmpeni) 3. Brândușa Oneț (Col. "A. Iancu" Câmpeni) *clasa a XI-a: 1. Tiberiu Opruța (Col. Naț. "HCC" Alba Iulia) 2. Alexandru Burghelea (Col. "T. Maiorescu") 3. Bianca David (Col. "T. Maiorescu") *clasa a X-a: 1. Adina Gheorghioiu (Col. "L. Blaga" Sebeș) și Aurora Trifa (Col. "D. Prodan" Cugir) 2. Claudiu Mărginean (Col. "IM Klein" Blaj) 3. Raluca Boancă (Colegiul Tehnic Aiud) *clasa a IX-a: 1. Ramona Popa (Col. Teh. Aiud) 2. Erica Csorvasi (Col. "D. Prodan") 3. Adrian Tolca (Col. "A. Iancu") și Alexandru Vasile (Colegiul Militar "M. Viteazul" Alba Iulia) *clasa a VIII-a: 1. Răzvan Ioan Șuteu (Școala generală "O. Hulea" Aiud) 2. Alexandra Mateș (Școala generală nr. 3 Cugir) 3. Adina Marit (Col. "HCC" Alba Iulia). Elevii care vor reprezenta județul la etapa națională, programată să aibă loc în perioada 27 martie-1 aprilie, la Constanța, vor fi desemnați în baza locurilor care vor fi alocate IȘJ Alba de către Ministerul Educației și Cercetării, a mai spus prof. Angela Băruță.
Robert GHERGU
Fundația creștină "George Becali" sprijină nevoiașii
Peste 70 de persoane beneficiază zilnic de o masă caldă la Așezământul Social Filantropia Ortodoxă din Gara CFR Alba Iulia. Așezământul oferă, pe lângă hrană, și haine, consiliere, sprijin în rezolvarea unor probleme sociale și adăpost pe timpul nopții pentru 20 de persoane. Așezământul funcționează în baza unui parteneriat între Asociația Filantropia Ortodoxă, CJ Alba și Primăria Alba Iulia.
Părintele Nicolae Ignat, consilier pe probleme sociale, a declarat că din acest an un sprijin important pentru funcționarea așezământului îl oferă Fundația Creștină "George Becali", condusă de președintele Partidului Noua Generație și patronul echipei de fotbal Steaua.
(L.I.)
Studenți petrecăreți
Casa de Cultură a Studenților din Alba Iulia, în colaborare cu grupul Skepsis, le-a propus studenților albaiulieni, cu ocazia Zilei Îndrăgostiților, un non-convențional Bal Trăznit, ce se dorea a fi un bal mascat. Party-ul a cărui deviză a fost "Fii trăznit!... Fii trăznit... Alături de noi" a avut loc în sala de dansuri a Casei de Cultură a Studenților și în cele din urmă s-a transformat într-o petrecere în pijama pentru că, lipsiți, se pare, de inventivitate marea majoritate a celor prezenți au venit "costumați" în... pijama. Muzica, dansul și voia bună au fost la ele acasă. Studenții s-au bucurat de o piesă de teatru prezentată de grupul Skepsis, dansuri oferite de trupa de break-dance "Plin de energie" și bineînțeles de mici premii oferite de organizatori. Nu au fost uitați nici cei nevoiași, în sala de dansuri fiind amplasată pentru donații și o urnă a Crucii Roșii.
(L.I.)
Scutiri de impozit pentru un singur autoturism
Revoluționarii, persoanele persecutate politic și veteranii de război vor fi scutiți de impozit, începând de anul acesta, pentru un singur vehicul aflat în proprietate.
Prin Legea 494/2004, aceste categorii de contribuabili vor beneficia de scutire de la plata taxei asupra mijloacelor de transport, numai pentru un singur autoturism, la alegere, și nu pentru toate, așa cum au beneficiat până la data de 31 decembrie 2004. Plata taxei pentru mijlocul de transport până la 15 martie 2005, va aduce proprietarilor acestor vehicule o bonificație de 10% din suma datorată.
(R.J.)
Joe Crunch, cu două noi produse
Succesul pe care l-a avut JOE Crunch, batonul de napolitană învelit în ciocolată, produs la Timișoara, a determinat compania Nestlé, liderul mondial al industriei alimentare, să lanseze în 2005 alte două noi provocări: JOE Crunch Choco Drops și JOE Crunch Peanuts. Lansat pe piață în luna septembrie a anului trecut, batonul de napolitană JOE Crunch a înregistrat, în doar patru luni de la lansare, vânzări importante, atingând o cotă de 4,6 la sută în valoare pe piața batoanelor de ciocolată, așa cum arată un studiu al Agenției ACNielsen România. Conform studiului, JOE a câștigat poziția de lider de piață în 2004, în ce privește valoarea vânzărilor de napolitane ambalate în România, înregistrând o creștere de piață de 8 puncte, de la 31 la sută DJ04 (decembrie 2003 - ianuarie 2004) la 39 al sută ON04 (octombrie - noiembrie 2004).
Un studiu al Agenției GfK realizat anul trecut arată că peste 70 la sută dintre români consumă napolitane frecvent și foarte frecvent, iar conform studiului omnibus, realizat de Synovate în decembrie 2004 pe un eșantion reprezentativ la nivel național, 57% dintre persoanele mai tinere de 35 de ani consumă napolitane ambalate cel puțin de două ori pe lună.
(R.G.)