Federaţia Sanitas anunţă acţiuni de protest
Comunicat
Ca urmare a hotărârilor luate la Consiliul Naţional al Federaţiei Sanitas, desfăşurat în data de 18.10.2001, s-au desprins următoarele aspecte: 1. Existenţa unei stări de nemulţumire generală în toate spitalele din judeţ faţă de neacordarea tichetelor de masă şi a celui de al 13-lea salariu; plafonarea creşterilor salariale în anul 2001; folosirea banilor colectaţi de la populaţie pentru sănătate în alte scopuri. Există un excedent de 2,7 miliarde lei; lipsa de transparenţă a conducerilor unităţilor sanitare în comunicarea periodică din cadrul consiliilor de administraţie (aşa cum am solicitat noi), a execuţiei BVC în vederea evaluării corecte a ponderii procentuale a cheltuielilor de personal, stabilirii priorităţilor de investiţii şi cheltuieli; nemodificarea Legii 145/1998, cu toate că există promisiuni de luni de zile, ducând astfel la tergiversarea corelării tarifelor/zi şi contravaloarea punctului pentru servicii medicale, cu noile preţuri la energie, alimente, materiale, medicamente cu consecinţe grave asupra finanţării spitalelor (sistarea majorării salariilor, acordarea altor drepturi de personal); incapacitatea directorilor de spitale de a căuta şi de a obţine noi surse de finanţare, surse care să acopere alte cheltuieli gen tichete de masă; necunoaşterea şi nerespectarea clauzelor CCM de către aparatul administrativ, cu grave consecinţe asupra personalului angajat; maniera păguboasă a managerilor de a semna contracte de servicii medicale contra cost fără o consultare cu Sindicatul SANITAS. Acest lucru este foarte grav, având în vedere că astfel se participă la şantajul promovat de CNASS; nu există o strategie actuală pentru atragerea de medici în spitalele unde este lipsă de personal cu studii superioare, atentându-se astfel la sănătatea populaţiei dar şi la posibilitatea pierderii locurilor de muncă de către membrii SANITAS.
2. Programul adoptat la CN al Federaţiei SANITAS este: 22.10.2001 - Conferinţă de presă la nivel judeţean şi înaintarea protestului către organele abilitate; 23.10.2001 - Conferinţă de presă a Federaţiei SANITAS; 24.10.2001 - Pichetarea Camerei Deputaţilor; 25.10.2001 - Pichetarea Ministerului Sănătăţii şi Familiei şi a Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
Preşedinte UJ SANITAS
Marius SEPI
Norme tehnice noi privind completarea registrului agricol
Multe dintre dramele producătorilor agricoli au fost posibile datorită dezordinii existente în evidenţa terenurilor agricole, a gospodăriilor agricole şi a gospodăriilor ţărăneşti. Şirul nesfârşit de procese al celor ce au încercat şi mai speră să-şi redobândească pământul ce li se cuvine îşi are în bună măsură originea tot în lipsa unor înscrisuri corecte, reale în Registrul agricol. Pentru a pune capăt acestei anomalii, au fost date publicităţii Normele Tehnice privind completarea Registrului agricol pentru perioada 2001-2005. Aplicarea corectă a acestor norme va trebui să ducă la introducerea unei evidenţe unitare cu privire la starea şi dezvoltarea agriculturii şi la buna utilizare a resurselor locale. În acest scop autorităţile administraţiei publice locale au misiunea de-a organiza întocmirea şi ţinerea la zi a Registrului agricol, care este documentul oficial de evidenţă primară unitară în care se înscriu toate datele referitoare la terenurile deţinute pe categorii, modul de utilizare a suprafeţelor agricole, suprafaţa arabilă cultivată, suprafeţele amenajate pentru irigaţii, numărul pomilor, efectivele de animale, utilaje şi instalaţii agricole, mijloace de transport, construcţiile gospodăreşti.
Înscrierea reală în Registrul agricol a acestor date are o mare importanţă în cunoaşterea, din surse sigure, a stării reale a agriculturii, pentru elaborarea unor politici ale administraţiei publice locale şi centrale. Pe baza informaţiilor cuprinse în Registru se stabileşte strategia de dezvoltare a agriculturii pe plan local, politica fiscală, se elaborează programele de protecţie socială, dezvoltarea edilitară, priorităţile sanitare, şcolare etc. Registrul agricol va avea volume separate pentru * gospodării ale populaţiei cu domiciliul în comune sau oraşe * persoane fizice cu domiciliul în alte localităţi, care deţin terenuri, animale, construcţii * unităţi cu personalitate juridică cu sediul în localitate * unităţi cu personalitate juridică cu sediul în altă localitate, care deţin terenuri, animale sau construcţii pe raza localităţii.
De reţinut este faptul că la comune se înscriu în Registrul agricol toate gospodăriile populaţiei, chiar dacă nu deţin terenuri agricole şi silvice, animale sau construcţii. Întrucât înscrierile în Registrul agricol se fac pe baza declaraţiilor date, sub semnătura proprie a capului de familie sau, în lipsa acestuia, a unui membru major al gospodăriei, este necesar să se manifeste maximum de sinceritate şi corectitudine.
Ovidiu BUCERZAN
|