Editorial


Prima pagină
Curier județean
Ultima oră
Alte căutări în arhivă
Reveniți la ziua de azi
Piedone doi și-un sfert
      Dacă ne gândim că Piedone, consilierul pesedist din nu știu ce sector al Capitalei, a devenit un fel de emblemă a intransigenței în lupta cu micii comercianți, sub reflectoarele hipnotizate ale diverselor posturi de televiziune, și că Adrian Năstase a declarat recent că Traian Băsescu "are o menta­lita­te de chioșcar", am putea trage concluzia că instalarea lui Ovidiu Grecea în fotoliul de prefect al Capitalei urmează strategia PSD-ului de stârpire a corupției și de "luare a gâ­tului" lui Traian Băsescu prin supraponderalitatea combatan­ților aruncați în luptă. S-ar putea să fi contat, totuși, alte calități. Cozmin Gușă, liderul "Inițiativei 2003", care timp de doi ani și jumătate a fost numărul 2 în PSD, are mari rezerve în privința lui Ovidiu Grecea care, din punctul lui de vedere, este un personaj șantajabil din pricina statutului său de fost angajat al celebrului serviciu secret "doi și-un sfert" - UM 0962, din cadrul Ministerului de Interne. "Ce obiceiuri are un om care a lucrat cu serviciile secrete pentru a lucra acum, ca civil, în administrația locală? Când Grecea a prezentat presei «scandalul Oatu» (șeful UM 0962 din județul Neamț), el a declarat atunci, în 2001, că premierul e în pericol datorită unor jocuri de culise ale șefului UM 0962, generalul Virgil Ardeleanu, și ale altor servicii secrete. Ca atare, el a plecat cu șuturi în fund din Guvern. Acum revine într-un post foarte important", a spus Gușă. El a avertizat, de asemenea, că atât Guvernul cât și PSD încalcă Legea funcționarului public și recomandările imperative ale UE, care au impus demili­tarizarea administrației locale. Câtă naivitate din partea ex-numărului 2 al PSD. Nici nu ne mai mirăm că el a căzut din sânul lui... Adrian când, după un stagiu de peste doi ani în PSD, nici măcar atât n-a priceput că un șut în fund poate fi un mare pas înainte. Mai ales dacă deținătorul posteriorului are ochi albaștri.
    Pe de altă parte, ca să fim cinstiți, va trebui să recu­noaștem că, din pricina apropierii de NATO și de secretele sale, se mai produc și scurtcircuite în rețeaua securiștilor din structurile puterii. Săptămâna trecută, de exemplu, și-a dat demisia generalul Marian Ureche, directorul Serviciului Independent de Protecție și Anticorupție (SIPA), despre care presa scrisese că ar fi una și aceeași persoană cu adjunctul comandantului Direcției I a Securității, considerată adevărata poliție politică a lui Ceaușescu. Invitat la CNSAS pentru stabilirea eventualei identități cu fostul anchetator, generalul Ureche a refuzat să se prezinte. Din păcate, subiectul n-a trezit interesul meritat, mass-media fiind mult prea ocupată cu Raportul de țară și cu dosarul de turnător al lui CV Tudor. În schimb "Inițiativa 2003" (adică tot Gușă, săracul), a atras atenția asupra faptului că SIPA funcționează ilegal și neconstituțional. Deși s-a încercat acreditarea ideii că SIPA nu-i decât un serviciu intern al Ministerului Justiției, el este de fapt unul dintre serviciile secrete ale României, prevăzut în Legea siguranței naționale. Cu toate acestea, SIPA nu funcționează pe baza unei legi organice, așa cum cere Constituția, ci potrivit unui ordin secret despre care nimeni nu poate să spună nimic. "Transparența" este atât de mare încât activitatea serviciului amintit este vizibilă numai pentru ministrul Justiției, invincibila Rodica Stănoiu. La sesizarea probabilă a NATO, a observat și PSD anomalia și l-a scos la înaintare pe deputatul Răzvan Ionescu, pre­ședintele comisiei de apărare. Acesta s-a declarat siderat de faptul că nici unul dintre membrii conducerii SIPA nu are certificat de securitate și, implicit, nici dreptul legal de a securiza documente și de a intra în posesia lor. Vigilentul domn Ionescu a fost și descoperitorul faptului că SIPA nu a prezentat niciodată vreun raport comisiei de apărare din Parlament. Directorul Ureche nu s-a pierdut cu firea și a declarat că nici o comisie nu i-a cerut așa ceva. Normal, din moment ce nici o comisie parlamentară nu controlează SIPA așa cum se întâmplă, teoretic cel puțin, cu SRI și SIE. Zicem teoretic pentru că, de multe ori, SRI-ul, de exemplu se comportă și el ca un stat în stat, aflat în legătură cu fosta Securitate. Relația lui cu CNSAS-ul este un bun exemplu în acest sens.
Maria Lucia MUNTEANU