Au trecut sărbătorile, așteptăm spectacolul electoral
Guvernul a aprobat calendarul pentru alegerile locale
Guvernul a aprobat Programul calendaristic pentru realizarea activităților referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din data de 6 iunie. Principalele acțiuni incluse în acest program.
*Cel mai târziu în data de 18 aprilie 2004 - numerotarea circumscripțiilor electorale din fiecare județ și a circumscripțiilor electorale de sector ale municipiului București; aducerea la cunoștința publică a datei ședinței în care se va efectua tragerea la sorți a președintelui Biroului electoral de circumscripție și a locțiitorului acestuia - cu cel puțin 48 de ore înainte de data ședinței dar nu mai târziu de 18 aprilie; întocmirea listei cu magistrații și alți juriști care participă la tragerea la sorți pentru desemnarea președintelui și locțiitorului în Biroul electoral de circumscripție; întocmirea listei cu alte persoane care se bucură de prestigiu în fața locuitorilor, nu fac parte din nici un partid politic și au cel puțin studii medii, din care se vor desemna președinții și locțiitorii acestora; cu 24 de ore înaintea desemnării judecătorilor, dar nu mai târziu de 19 aprilie 2004; aducerea la cunoștința publică a datei ședinței pentru tragerea la sorți a judecătorilor pentru Biroul Electoral Central; cel mai târziu în data de 20 aprilie 2004 va avea loc desemnarea judecătorilor care vor face parte din Biroul Electoral Central; desemnarea președintelui Biroului electoral de circumscripție și a locțiitorului acestuia; cel mai târziu în data de 21 aprilie 2004 va avea loc alegerea președintelui Biroului Electoral Central și a locțiitorului acestuia (sau în termen de 24 de ore de la investire); comunicarea către Biroul electoral de circumscripție a numărului de alegători rezultat din listele electorale permanente; cel mai târziu în data de 22 aprilie 2004 va avea loc formularea contestațiilor privind desemnarea judecătorilor în Biroul Electoral Central și completarea Biroului Electoral Central cu președintele și vicepreședinții Autorității Electorale Permanente și cu câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare (în termen de 24 de ore de la alegerea președintelui); aducerea la cunoștința publică a sediilor Birourilor electorale de circumscripție și a programului de activitate al acestora; formularea contestațiilor privind desemnarea președintelui Biroului electoral de circumscripție și a locțiitorului acestuia; cel mai târziu în data de 23 aprilie 2004 va avea loc comunicarea, de către partidele politice, alianțele politice și alianțele electorale, Biroului Electoral Central a semnelor electorale; formularea de contestații privind desemnarea președintelui și locțiitorului acestuia din Biroul Electoral Central; soluționarea contestațiilor privind desemnarea judecătorilor în Biroul Electoral Central; soluționarea contestațiilor privind desemnarea președintelui și locțiitorului Biroului electoral de circumscripție comunală, orășenească, municipală din subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor și județeană; cel mai târziu în data de 24 aprilie 2004 va avea loc comunicarea hotărârii către președintele tribunalului, care procedează, în cazul admiterii contestației, la o nouă desemnare; soluționarea contestațiilor privind desemnarea președintelui și locțiitorului acestuia în Biroul Electoral Central; cel mai târziu în data de 5 mai 2004 va avea loc delimitarea și numerotarea secțiilor de votare; aducerea la cunoștința publică a delimitării și numerotării secțiilor de votare, precum și a numărului circumscripției electorale; solicitarea acordării timpilor de antenă de către partidele politice, alianțelor politice și alianțelor electorale, candidați independenți și organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, conducerii posturilor de radiodifuziune și televiziune, publice și private, după caz, a studiourilor teritoriale ale acestora; cel mai târziu în data de 7 mai 2004 va avea loc stabilirea locurilor speciale pentru afișaj electoral; cel mai târziu în data de 8 mai 2004, depunerea candidaturilor; 8 mai 2004 înseamnă începerea campaniei electorale; cel mai târziu în data de 9 mai 2004 va avea loc afișarea candidaturilor acceptate de către Biroul electoral de circumscripție (în termen de 24 de ore de la înregistrare);
*Cel mai târziu în data de 10 mai 2004 - formularea de contestații împotriva respingerii de către biroul electoral de circumscripție a candidaturilor;
*Cel mai târziu în data de 11 mai 2004 - formularea de contestații împotriva candidaturilor acceptate de către biroul electoral de circumscripție (în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea candidaturii);
*Cel mai târziu în data de 12 mai 2004 - comunicarea reprezentanților partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale și reprezentanții organizațiilor minorităților care vor face parte din Birourile electorale de circumscripție; soluționarea contestațiilor formulate împotriva respingerii candidaturilor;
*Cel mai târziu în data de 14 mai 2004 - declararea recursului împotriva hotărârii pronunțate în cazul admiterii candidaturii; cel mai târziu în data de 21 mai 2004 va avea loc soluționarea contestațiilor privind completarea Biroului Electoral Central cu reprezentanții partidelor politice neparlamentare, alianțelor politice sau alianțelor electorale ale acestora;
*Cel mai târziu în data de 27 mai 2004 se va face întocmirea listei cu juriști și alte persoane propuse de primar care au, de regulă, cel puțin studii medii, nu fac parte din nici un partid politic din care vor fi desemnați președintele Biroului electoral al secției de votare și locțiitorul acestuia;
*Cel mai târziu în data de 28 mai 2004 se va face tipărirea buletinelor de vot și desemnarea președintelui în Biroul electoral al secției de votare, respectiv a locțiitorului acestuia;
*Începând cu data de 29 mai 2004 preluarea de la prefect a buletinelor de vot de către primar împreună cu președintele Biroului electoral de circumscripție;
*Cel mai târziu în data de 29 mai 2004 va avea loc comunicarea către președintele Biroului electoral al secției de votare a numărului de candidați propuși de fiecare partid politic, alianță politică sau alianță electorală; comunicarea reprezentanților în Biroul electoral al secției de votare;
*Cel mai târziu în data de 30 mai 2004 va avea loc desemnarea membrilor Biroului electoral al secției de votare;
*30 mai 2004, afișarea a câte unui buletin de vot din fiecare categorie, vizat și anulat de președintele Biroului electoral de circumscripție la sediul primăriei, al Biroului electoral de circumscripție;
*2 iunie 2004 înseamnă comunicarea numărului definitiv de alegători Biroului electoral de circumscripție;
*5 iunie 2004, orele 7.00 coincide cu încheierea campaniei.
Florin ROMAN
În a doua zi de Paști
PSD Alba și-a lansat candidații la primăriile Ohaba, Albac și Roșia Montană
La finalul săptămânii trecute a avut loc lansarea a trei candidați PSD la fotoliile de primar în localitățile Ohaba, Albac și Roșia Montană.
Toate lansările s-au bucurat de prezența liderilor organizației județene, președintele Mugurel Sârbu, președintele executiv Cornel Filipescu, deputatul Constantin Selagea, președintele Consiliului județean, Eugen Popa, vicepreședintele CJ, Ioan Florea, vicepreședintele PSD Alba, Alexandru Retegan, care au încurajat și susținut candidații.
Primul a fost candidaul PSD pentru Primăria Ohaba, domnul Nicolae Mihălțan, care a exemplificat concret realizările sale de până acum, dovedind că acestea nu reprezintă simple vorbe, prin investitițiile de peste 12 miliarde de lei realizate în timpul mandatului său în comună, în condițiile în care, bugetul localității prevede doar 340 milioane de lei anual.
Gheorghe Pașca, apreciat ca un veritabil "purtător de stindard al Țării Moților" de către președintele Mugurel Sârbu, a avut parte de o lansare spectaculoasă în proaspăt construita sală de sport din comuna Albac. Prezența numeroasă a localnicilor dovedește că acesta este apreciat, nu puține realizări având bifate la activ: sistem de televiziune prin cablu, piloni de telefonie, Muzeu al sportului, sala de sport, piața alimentară, drumul județean 108, și alte 4 drumuri pietruite, pârtie de schi viabilă, Centrul de informare și documentare, cămin cultural, construcție biserică și, nu în ultimul rând, manifestarea "Anul Muntelui" realizată în colaborare cu Guvernul Germaniei. Primarul Gheorghe Pașca preconizează să realizeze în viitorul apropiat și Centrul Cultural Montan de la Albac, cu sprijinul Ministerului Culturii. De importanță maximă este faptul că Albacul are accesate 9 proiecte derulate cu fonduri UE. Evenimentul a fost completat de cântec, joc și voie bună, la care a contribuit din plin formația de dansatori locală și "Rapsozii Zarandului" condusă de Petrică Pașca.
Nu mai puțin reușită a fost lansarea candidatului la Primăria Roșia Montană, domnul Virgil Narița, care a insistat mai mult asupra a ceea ce dorește să realizeze în viitor, dacă va fi ales primar: construcția unei clădiri cu patru apartamente și două garsoniere, construcția unei săli de nunți și baluri, primul teren sintetic de fotbal, handbal și tenis din Cărpiniș, a unei parcări etc. Lansarea a avut loc la Căminul Cultural din Cărpiniș, care s-a dovedit a fi neîncăpător pentru participanții la eveniment, aceasta încheindu-se cu un bal care a durat până în zorii zilei. Virgil Narița a fost apreciat de către liderii organizației județene ca un primar compatibil cu timpurile moderne, un exemplu pozitiv de succes în administrație.
Răzvan JURCĂ
Anul acesta, de Sfintele Paști
PSD a făcut "un dar pentru Hristos"
După cum ne-au informat organizatorii, anul acesta, în cadrul acțiunii "Un dar pentru Hristos", începând cu luna martie, se desfășoară campania "Ajută vârstnicii săraci din orașul tău". Campania este organizată de "Filantropia Ortodoxă" Alba Iulia, "Caritas" din Arhidioceza Romano-Catolică și Societatea de Ajutorare "Diakonia" a Bisericii Evanghelice, având drept scop ajutorarea cât mai multor vârstnici săraci și singuri din municipiul Alba Iulia. Până în data de 7 aprilie, în cadrul campaniei se strânseseră deja fondurile necesare realizării a 260 de pachete cu alimente și dulciuri pentru bătrânii nevoiași, iar în data de 8 aprilie, la susținerea campaniei s-a alăturat Partidul Social Democrat, cu suma de 20.000.000 lei, din care s-au mai realizat încă 80 de pachete.
În acest context, organizatorii doresc să mulțumească tuturor celor binecredincioși și iubitori de aproape, care au dorit să aducă bucurie în sufletele oamenilor sărmani, de praznicul frumos și luminat al Învierii, reamintind cuvintele Sfântului Apostol Pavel: "Slăvind ei pe Dumnezeu, prin adeverirea acestei ajutorări și pentru dărnicia împărtășirii către ei și către toți, se roagă pentru voi, și vă iubesc pentru harul lui Dumnezeu cel ce prisosește la voi" (II Cor. 9, 13-14).
(I.H.)
Funcționarii publici amenință cu greva
Federația națională a sindicatelor din administrația publică locală, prin președintele Valer Suciu, anunță printr-un fax remis la redacție că 90 de sindicate din consiliile locale și județene, care numără 12.000 de membri, funcționari publici, sunt pregătite să intre în grevă. Pentru 16 aprilie, funcționarii publici vor organiza o grevă japoneză între orele 8 și 10,00. Pentru 19 aprilie este preconizată o grevă de avertisment, iar pentru 26 aprilie se pregătește greva generală. Permanența va fi asigurată doar la biroul de stare civilă. Mișcările de protest vor fi declanșate dacă, până la datele anunțate, ministrul Ioan Rus nu va accepta doleanțele funcționarilor publici. Aceștia cer următoarele: negocierea și semnarea contractului colectiv de muncă la nivel de consilii județene și locale; armonizarea sistemului de salarizare și elaborarea legii salarizării funcționarului public; asigurarea perfecționării tuturor funcționarilor publici contractual prin cursuri de perfecționare; eliminarea din legislație a prevederilor care încalcă drepturile omului, cum este dreptul la asociere sindicală; avizarea funcțiilor publice de către ANFP; respectarea în totalitate de către autorități a actelor normative în vigoare cu privire la drepturile sindicatelor.
Florin ROMAN
Serviciu de permanență la DGPDC Alba
În perioada în care toate instituțiile bugetare au avut zile libere, cu ocazia sărbătoririi Sfintelor Paști (exceptând instituțiile cu "foc continuu": poliția, SRI, spitalele etc.), la Direcția pentru Protecția Drepturilor Copilului (DGPDC) Alba a existat un serviciu de permanență. Astfel, în perioada 10-12 aprilie a.c., grupuri de specialiști din aparatul propriu al instituției au avut sarcina de a prelua sesizările referitoare la cazurile de urgență privind copiii maltratați fizic, psihic și emoțional de către părinți, a celor lipsiți de supraveghere sau alte situații ce pun în pericol viața și integritatea copilului. Cazurile de acest gen au putut fi sesizate telefonic la sediul Centrului maternal "Speranța", din Alba Iulia, unde se afla și o echipă pregătită să intervină de urgență. Din fericire, anul acesta nu a fost necesară nici o intervenție de acest gen.
În acest context, vă informăm că acest serviciu funcționează în continuare "non stop", iar cetățenii pot sesiza eventualele cazuri de copii abuzați la tel. 0258/831055.
(I.H.)
Declarațiile privind adunările publice
Organizatorii de adunări publice sunt obligați să înregistreze declarațiile privind aceste manifestări, cu cel puțin 48 de ore înainte, la unitatea de jandarmi care are competențe teritoriale în zona în care este organizată acțiunea respectivă. Informația a fost furnizată de Comandamentul Național al Jandarmeriei Române.
(F.R.)