Biroul de consiliere pentru cetățeni din Cugir - continuitate și sustenabilitate
Bilanțul activităților în perioada de peste un an de existență a evidențiat faptul că înființarea Biroului de Consiliere pentru Cetățeni Cugir (BCC Cugir) a însemnat nu numai un act îndrăzneț, ci și un exercițiu de responsabilitate civică a Asociației Ecologice și de Turism "Năsâpiște" în crearea unui serviciu care să aparțină în totalitate comunității cugirene.
Înființarea BCC Cugir nu este un simplu proiect al asociației, ci un serviciu de sine stătător, care oferă gratuit servicii de informare și consiliere cetățenilor și care nu ar fi putut exista fără sprijinul financiar al Uniunii Europene, realizat în cadrul Programului Phare - Dezvoltarea Societății Civile, iar dezvoltarea serviciilor oferite a fost posibilă prin Programul Phare 2001 - Societate Civilă.
Preocuparea constantă pentru o bună funcționare și pentru dovedirea unei credibilități instituționale a fost facilitată și de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, care a asigurat asistența tehnică în implementarea proiectului. Înființarea unui serviciu de calitate la standarde europene și mereu receptive la nevoile reale de informare și consiliere a cetățenilor a fost o provocare căreia, până în prezent, cei doi parteneri, Asociația Ecologică și de Turism "Năsâpiște" și Primăria orașului Cugir, i-au făcut față cu succes. Sustenabilitatea BCC Cugir este o nouă provocare, căreia Asociația Ecologică și de Turism "Năsâpiște" va trebui să-i facă față din perspectiva țintei pe care și-a propus-o, aceea de a asigura continuarea informării cetățenilor asupra drepturilor și responsabilităților pe care le au. În acest sens, Asociația "Năsâpiște" este preocupată de realizarea unor proiecte viabile, care să poată susține activitatea BCC, bazându-se în continuare pe sprijinul permanent de care s-a bucurat din partea Autorității Locale.
De la înființare și până în prezent, BCC Cugir a oferit informare și consiliere unui număr de 650 de cetățeni, respectând principiile care au stat la baza înființării (confidențialitate, independență, imparțialitate, gratuitate), în toate cele 12 domenii, dintre care cele mai solicitate au fost: asigurări sociale - 27%, asistență socială - 14%, drepturi și obligații civile - 16%, raporturi de muncă - 14%. Până acum, au apelat la aceste servicii, în principal cetățeni cu vârsta peste 50 de ani - 42%, urmați de cei cu vârsta între 35 și 50 de ani - 30% din solicitări.
Informații suplimentare despre BCC Cugir și punctele de lucru se pot obține de la Constantin Bârsan, responsabil Relații Publice, tel. 0258/751110 sau tel. 0744/636591.