Curier județean
Biroul de consiliere pentru cetățeni din Cugir - continuitate și sustenabilitate
     Bilanțul activităților în perioada de peste un an de existență a evi­dențiat faptul că înființarea Biroului de Consiliere pentru Cetățeni Cu­gir (BCC Cugir) a însemnat nu numai un act îndrăzneț, ci și un exer­cițiu de responsabilitate civică a Asociației Ecologice și de Turism "Nă­sâpiște" în crearea unui serviciu care să aparțină în totalitate co­munității cugirene.
    Înființarea BCC Cugir nu este un simplu proiect al asociației, ci un serviciu de sine stătător, care oferă gratuit servicii de informare și con­siliere cetățenilor și care nu ar fi putut exista fără sprijinul fi­nanciar al Uniunii Europene, realizat în cadrul Programului Phare - Dezvoltarea Societății Civile, iar dezvoltarea serviciilor oferite a fost posibilă prin Programul Phare 2001 - Societate Civilă.
    Preocuparea constantă pentru o bună funcționare și pentru dove­direa unei credibilități instituționale a fost facilitată și de Fundația pen­tru Dezvoltarea Societății Civile, care a asigurat asistența tehnică în implementarea proiectului. Înființarea unui serviciu de calitate la standarde europene și mereu receptive la nevoile reale de informare și consiliere a cetățenilor a fost o provocare căreia, până în prezent, cei doi parteneri, Asociația Ecologică și de Turism "Năsâpiște" și Primăria orașului Cugir, i-au făcut față cu succes. Sustenabilitatea BCC Cugir este o nouă provocare, căreia Asociația Ecologică și de Turism "Năsâpiște" va trebui să-i facă față din perspectiva țintei pe care și-a propus-o, aceea de a asigura continuarea informării cetă­țenilor asupra drepturilor și responsabilităților pe care le au. În acest sens, Asociația "Năsâpiște" este preocupată de realizarea unor pro­iecte viabile, care să poată susține activitatea BCC, bazându-se în continuare pe sprijinul permanent de care s-a bucurat din partea Au­torității Locale.
    De la înființare și până în prezent, BCC Cugir a oferit informare și consiliere unui număr de 650 de cetățeni, respectând principiile care au stat la baza înființării (confidențialitate, independență, impar­ția­litate, gratuitate), în toate cele 12 domenii, dintre care cele mai soli­citate au fost: asigurări sociale - 27%, asistență socială - 14%, drepturi și obligații civile - 16%, raporturi de muncă - 14%. Până a­cum, au apelat la aceste servicii, în principal cetățeni cu vârsta pes­te 50 de ani - 42%, urmați de cei cu vârsta între 35 și 50 de ani - 30% din solicitări.
    Informații suplimentare despre BCC Cugir și punctele de lucru se pot obține de la Constantin Bârsan, responsabil Relații Publice, tel. 0258/751110 sau tel. 0744/636591.

Sus

© Copyright S.C. Unirea Pres S.R.L.
Toate drepturile rezervate.